Reflexións
1 2º/3º ciclo EP |
Reflexión da mañá: Compartindo a Luz |
DESTINATARIOS |
Alumnos de 2º e 3º. Ciclo de Primaria |
RESPONSABLES |
Titores/as ou profesor/a de 1ª hora da mañá |
OBXECTIVOS |
Propoñer reflexións da mañá sobre o lema do curso 2011-2012: Busca a túa luz, es estrela. |
RECURSOS E MATERIAIS |
Folla fotocopiada coa reflexión |
DESENVOLVEMENTO DA ACTIVIDADE |
Orientacións para a reflexión:
O conto ensínanos que a nosa luz segue sendo escuridade se non a compartimos co próximo. E tamén nos di que o compartir a nosa luz a fai ser maior, porque compartir nos enriquece en lugar de facernos máis pobres. Os momentos máis felices son aqueles que puidemos compartir o que temos.
Só se poderá ser realmente feliz facendo felices os demais, preocupándonos polos outros. E como froito desta comprensión e convencemento, comprometémonos cos demais, vivindo a xenerosidade e a solidariedade.
Había unha vez varios saltóns que se quedaron encerrados nunha pequena cova moi escura na que non podían ver nada. Pasou algún tempo e un deles escoitou a alguén que paseaba fóra da cova e púxose a gritar:
|
2 2º/3º ciclo EP |
Reflexión de la mañá: BOS SENTIMENTOS |
DESTINATARIOS |
Alumnos de 2º e 3º. Ciclo de Primaria |
RESPONSABLES |
Titores/as ou profesor/a da 1ª hora da mañá. |
OBXECTIVOS |
Propoñer reflexións da mañá sobre o lema do curso 2011-2012: Busca a túa luz, es estrela. |
RECURSOS E MATERIAIS |
Folla fotocopiada coa reflexión |
DESENVOLVEMENTO DA ACTIVIDADE |
Orientacións para a reflexión:
BOS SENTIMENTOS
· Vivimos rodeados de persoas: os nosos papás, irmáns, tíos, primos, avós, amigos, profesores, vendedores, veciños, etc. É moi importante que nos relacionemos con eles de forma agradable e alegre, desa forma conseguiremos que todos sexamos máis felices.
· Habemos de pensar como nos relacionamos coas persoas e intentar cambiar con aqueles aos que non saudamos, aos que non falamos, aos que non sorrimos, con quen non queremos quedarnos un momentiño, etc.
· Seguro que dese modo as nosas vidas encheranse de agarimo, sentirémonos máis queridos e aprenderemos cousas boas sobre os demais, coñecerémolos mellor e, ao mesmo tempo que recibimos deles, poderemos ofrecerlles bos sentimentos.
· Todos os nenos poden saber o que Deus desexa dicirlles, se cada un é capaz de facer un pouquiño de silencio e reflexionar, pensar en por que cousas daría grazas a Deus, en que aspectos lle gustaría mellorar?
· SILENCIO
· TODOS XUNTOS:
Señor,
|
3 2º/3º Ciclo EP |
Reflexión da mañá: Se eu fose… eu son… |
DESTINATARIOS |
Alumnos de 2º e 3º Ciclo de Primaria |
RESPONSABLES |
Titores/as ou profesor/a da 1ª hora da mañá |
OBXECTIVOS |
Propoñer reflexións da mañá sobre o lema do curso 2011-2012: Busca a túa luz, es estrela. |
RECURSOS E MATERIAIS |
Folla fotocopiada coa reflexión |
DESENVOLVEMENTO DA ACTIVIDADE |
Orientacións para a reflexión:
O neno experimenta unha necesidade vital de moverse, de utilizar todo o seu corpo en todo o que fai. Por iso, os xestos, o ritmo, o baile, o canto han de formar a base idónea para a súa oración, primeiro por mimetismo cos adultos e logo de forma cada vez máis espontánea, ata solitaria: aplaudir, levantar as mans e ofrecer palmas abertas, son xestos que deixan o seu sinal no alumno. Como son as montañas? E van dicindo cousas. Altas, baixas, con neve, volcáns... Se eu fose montaña como estaría sentado? Pódome mover ou levantarme? Imos imitar un intre á montaña. Que é o importante para a montaña? Van dicindo cousas... Que cousas hai na montaña, que cousas nos gustan da montaña? Que é importante para nós? Que cousas facemos ben?
Como son as montañas? Se eu fose unha montaña como estaría sentado? Podo moverme ou levantarme? Que é o importante para a montaña? Que cousas hai na montaña, que cousas nos gustan da montaña? Que é importante para nós? Que cousas facemos ben?
Se eu fose… eu son…
Podo xogar a ser unha montaña pero somos nenos e nenas que temos unha familia que nos coida e nos quere, somos bos, alegres, gústanos xogar, traballar...
A Deus gústanlle as cousas bonitas... a natureza, as montañas, os ríos, os nenos, as persoas.
É importante que aprendamos a respectar a natureza pero tamén é moi importante que nos respectemos os uns aos outros porque nós somos moi importantes e podemos facer cousas moi bonitas.
Graciñas Deus porque nos axudas a ser bos. Graciñas Deus porque ti nos fixeches así, nenos e nenas boas que saben facer cousas boas e bonitas para os demais... Graciñas Deus polas montañas que son bonitas, polos ríos, polo mar... Graciñas Deus polas cousas que nos dás.
|
4 2º/3º ciclo EP |
Reflexión da mañá: O GLOBO DE COR |
DESTINATARIOS |
Alumnos de 2º e 3º Ciclo de Primaria |
RESPONSABLES |
Titores/as ou profesor/a da 1ª hora da mañá |
OBXECTIVOS |
Propoñer reflexións da mañá sobre o lema do curso 2011-2012: Busca a túa luz, es estrela. |
RECURSOS E MATERIAIS |
Folla fotocopiada coa reflexión |
DESENVOLVEMENTO DA ACTIVIDADE |
Orientacións para a reflexión:
Pode ser interesante orientar esta reflexión da mañá utilizando como referencia os seguintes puntos adaptados aos alumnos:
· Procura axudar aos demais: Desde sempre, á maioría de nós inculcáronnos unha serie de ideas como "tanto tes tanto vales", “para ser feliz hai que ter diñeiro, etc.” Todas estas ideas, están relacionadas co principio da posesión. Algo tan natural na nosa sociedade como o posuír cousas, bens, persoas, etc. É importante poder reflexionar cos alumnos sobre a importancia de ser persoa por encima de valorar ás persoas polo que teñen ou non teñen.
· Se en nós só traballamos os aspectos externos, as aparencias, entón a nosa persoa non terá consistencia. Que seremos para os demais?
O GLOBO DE COR As atraccións da feira xa se instalaron nos arredores da cidade. Todos pasaban uns momentos divertidos e agradables subindo ás atraccións e visitando as diferentes barracas. Pero o mozo de cor non deixaba de mirar un globo de cor negra que o vendedor tiña collido e non soltaba en ningún momento. Ao final o mozo decidiuse a preguntarlle: - Señor, se soltase o globo negro, subiría tan alto como os outros? O vendedor, que tamén miraba ao mozo desde había un tempiño, sorriulle con comprensión, e soltou a corda do globo negro.
|
5 2º/3º Ciclo EP TÍTULO |
Reflexión da mañá: AS ESTRELAS DE MAR |
DESTINATARIOS |
Alumnos de 2º e 3r Ciclo de Primaria |
RESPONSABLES |
Titores/as ou profesor/a da 1ª hora da mañá |
OBXECTIVOS |
Propoñer reflexións da mañá sobre o lema do curso 2011-2012: Busca a túa luz, es estrela. |
RECURSOS E MATERIAIS |
Folla fotocopiada coa reflexión |
DESENVOLVEMENTO DA ACTIVIDADE |
Orientacións para a reflexión: En ocasións pódenos ocorrer que nos xorde a preguiza ou ideas do tipo “para que facelo se non vai servir de nada…” Non existe un xeito único e concreto de axudar os demais, é cuestión de coñecer as necesidades e ter a suficiente capacidade para poder ser útil. Cando axudes a alguén tenche que saír realmente do corazón, nunca actuar para que outros vexan o que facemos, deste xeito sentirémonos máis felices. Non é necesario que te marches moi lonxe para axudar o próximo, seguro que moi preto de ti hai alguén a quen podes facer feliz, aínda que sexa por uns momentos e iso non ten prezo. Presentámosche unha vella historia: As ESTRELAS DE MAR. Escóitaa con atención:
AS ESTRELAS DE MAR Un amigo ía camiñando á tardiña por unha praia desértica. Mentres camiñaba, divisou a outro home de lonxe. Ao achegarse, notou que o aldeán agachábase constantemente, recollía algo e arroxábao á auga. Unha e outra vez lanzaba cousas ao océano.
Axúdame a non esquecer a eses nenos. |
Reflexión vocacional 2º/3º ciclo EP |
Reflexión vocacional da mañá: Un mundo sen sal? Un mundo con sal!
|
DESTINATARIOS |
Alumnos de 2º e 3r Ciclo de Primaria |
RESPONSABLES |
Titores/as ou profesor/a da 1ª hora da mañá |
OBXECTIVOS |
Propoñer reflexións da mañá sobre o lema do curso 2011-2012: Busca a túa luz, es estrela. |
RECURSOS E MATERIAIS |
Folla fotocopiada coa reflexión
|
DESENVOLVEMENTO DA ACTIVIDADE |
Orientacións para a reflexión:
En tempos antigos, o sal era tan valioso que se usaba como diñeiro. De feito, a palabra salario derívase da palabra sal. Salarium vén do latín “diñeiro en sal” e referíase á paga dos soldados romanos. A día de hoxe, nalgunhas partes do mundo o sal é moi valioso. Valórase polas súas propiedades de condimentar e preservar.
Un mundo sen sal? Un mundo con sal!
Sabes en cantos países do mundo están presentes os laSALianos? Saberías dicir algúns? Coñeces en que vilas ou cidades do teu contorno hai colexios de La Salle?
Un mundo con Sal? Con sal de laSALianos!
A HISTORIA DO BONECO DE SAL
Un boneco de sal percorreu miles de quilómetros de terra firme, ata que, por fin, chegou ao mar. Quedou fascinado por aquela móbil e estraña masa, totalmente distinta de canto vira ata entón. - “Entra e compróbao ti mesmo”
|